måndag 22 september 2014

Johannas jullista

Nu känner jag för en jullista igen, så den här gången blir det en lista från Johannas Julblogg !

Dekorerar du utsidan på ditt hus till jul? Hur?
Jag har ju bara en balkong, men jag brukar ha någon konstgjord granliknande slinga runt räcket tillsammans med en ljusslinga. Det kan också bli någon lykta med ett ledljus i.

Tycker du om att sjunga julsånger?
Jag tycker om att sjunga julsånger och brukar sjunga med ibland om jag kan texten. I skolan var jag alltid med i kören och var med och sjöng på varje Luciatåg.

Hur länge är du ledig runt jul? (Om du är det)
Jag brukar kunna styra min egen tid runt jul:)
Vad tycker du sämst om med julen?
Att den tar slut!

Har ni någon julfest på ditt jobb/din skola?
Jag brukar undvika stora fester runt jul - jag vill bara ha lugn och ro och julmysa med min familj.
 
Vad är den största förändringen i ditt liv sen förra julen?
Jag måste ha bättre koll på min ekonomi den här julen, så jag försöker tänka mera ekonomiskt i år.
Vilken julsång tycker du minst om?
Jag gillar alla julsånger!
Vad var den bästa julklappen du fick när du var barn? 
Jag kommer faktiskt inte ihåg några speciella julklappar, men som tonåring fick jag en mobiltelefon och det var stort då:)
Vilken jul är den första du kommer ihåg? Hur gammal var du och vad kommer du ihåg?
Jag vet faktiskt inte - kanske någon jul när jag gick på lågstadiet...?
Om du hade kunnat hälsa på Jesusbarnet samtidigt som de vise männen, vad hade du tagit med dig för gåva då?
Jag hade nog gett Jesusbarnet en egenhändigt stickad eller virkad filt.
Hur många julklappar brukar du få?
Kanske någonstans mellan 20-30..?

Vad gör du vanligtvis kvällen före julafton?
Då är jag och mina hundar hos syrran och hennes familj, och där tittar vi på julfilmer och äter gott - supermysigt!

Vilken är den bästa stunden på julafton?
När vi tittar på Kalle Anka och när vi vuxna öppnar våra julklappar på kvällen.
Vad gör du vanligtvis på Juldagen?
Jag och hundarna är hemma och tittar på Karl Bertils julafton och julfilmer och äter julgodis/tuggben.
Vad gör du vanligtvis på Annandag jul?
Tittar på juniorhockey-VM.
Hur känner du dig när julen är över?
Ledsen och tom, till och med deprimerad ibland.  Jag avskyr när julen är slut!

Happy Holidays,

Annie

3 kommentarer:

  1. Förhoppningsvis kan bilbloggen hjälpa dig med tomhets känslan efter jul:) om inte annat kan du roa dig med att läsa igenom bloggen och " uppleva" minnena igen...

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om en 'bilblogg' kan hjälpa, men kanske min julblogg - hahaha:))

    SvaraRadera
  3. Bilblogg? =)
    Kul att du svarade på frågorna!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!