måndag 29 september 2014

Tack Underbara julbloggare och mina 20!

Tack alla ni gulliga, underbara, stöttande julbloggare därute i Sveriges avlånga land! Tack för att ni finns där och förgyller mitt liv med positiva kommentarer och inspirerande inlägg och tips om julen! Min dag har inte varit den bästa, men när jag tittade in på min julblogg och läste lite gulliga inlägg och vad ni andra har skrivit om under dagen så kände jag hur stressen och frustrationen från dagen bara rann av mig... Och jag konstaterar att när jag bestämde mig för att starta en julblogg var det nog ett av mina bättre beslut från året som gått:)

Eftersom dagen har varit som den har varit, och min julinspirationsnivå är ganska låg för tillfället så ska jag idag ta tillfället i akt att svara på '20 snabba' från bloggen Johannas Jul.

Here we go...

Knäck - Kola 
Chokladtryffel - Ischoklad 
Aladdin - Paradis
Pepparkakor - Lussebullar
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Julskinka - Köttbullar
Prinskorv - Julkorv
Lax - Sill
Julmust - Glögg
Te - Varm choklad
Släkten - Familjen
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Ge - Få
Plastgran - Äkta gran
Håll huvet kallt - Hotell Gyllene Knorren
Kurt Olssons jul - Sunes jul
Papperskalender - Chokladkalender
Stilla natt - Jul, jul strålande jul
Rudolf med röda mulen - Bjällerklang
  (Förtydligande: Sedan några år tillbaka äter jag knappt någon choklad så
alla de alternativen faller bort. Sunes Jul är den enda julkalendern jag har sett
av de fyra som nämndes här, men den gillar jag! Julsångerna var svårt att välja
emellan för jag älskar i princip ALLA julsånger!)
Happy Holidays,

Annie
 
 

4 kommentarer:

  1. Att julblogga är det roligaste som finns tycker jag, dessutom lär man känna en massa andra människor som är precis lika tokiga i julen som en själv =)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med fullkomligt! Det tar lite tid men man får en sådan välmående boost från det och det ger ytterligare en dimension till den underbara julen:) Och så får man känna sig helt normal när man vill ha jul i affärerna i september och snö i okober...haha!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig! Det är så otroligt kul och mysigt att vi julbloggare är samlade och inspirerar varandra. Dagarna blir så mycket bättre när man får alla julkänslor och värmande ord :)

    SvaraRadera
  4. Ja det är verkligen dagens höjdpunkt när jag sätter mig vid datorn och läser julbloggarna och eventuella kommentarer:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!