tisdag 28 oktober 2014

Årets första adventsljusstake - och det är INTE hos mig!

Det är 15 plusgrader ute - hemskt! -  och vädermässigt känns det inte direkt som om advent är en månad bort när jag är ute och promenerar med hundarna. Men trots det så har jag sett årets första adventsljusstakar i ett lägenhetsfönster! Det såg så MYSIGT ut när vi LÅNGSAMT promenerade förbi igår kväll och njöt av de vackra adventsljusen :) Den cyniska delen av mig undrar om det är någon icke-svensk som bor där som inte vet att man inte 'ska' dekorera innan advent med alla fina ljus som finns i affärerna just nu... Julnörden inom mig undrar om det bor en annan julnörd innanför fönstret - haha! Men framför allt är jag SÅ glad att någon annan har börjat julpynta FÖRE mig (för ovanlighetens skull!) för då är det liksom fritt fram för MIG att sätta upp all julbelysning utan att vara den´knäppaste' (läs klokast) i mitt bostadsområde. Att jag har haft min grangirlang uppsatt på balkongen hela året räknas inte, eller hur?!


Happy Holidays,

Annie

2 kommentarer:

  1. Haha, vem vet, det kanske finns fler julnördar som inte skriver blogg? ;) Jag har en granne som satt upp ljusslinga på balkongen så jag slipper också vara den första.

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra?! Tur att det finns så hjälpsamma medmänniskor! Då är det fritt fram för oss att jula till det på utsidan också! Haha!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!