fredag 17 oktober 2014

Jullista från Johannas Jul!

Tyvärr - trots mina förhoppningar - har det inte blivit mycket juligt idag för mig, så jag låter en jullista stå för julinspirationen ikväll. Den här mycket juliga listan kommer från bloggen Johannas Jul!

Vilken jul kommer du köra på hemma i år? Den röda traditionella? Den svartvita moderna? Eller romantiskt vitt & silver? Eller något helt annat?
.Jag är väldigt mycket för det röda och traditionella jultemat. Resten av året gillar jag egentligen inte rött, men ju närmare jul jag kommer desto rödare blir det hemma... Men grönt och vitt hör också till, med inslag av silver och eventuellt lite lila kulor i granen. Men jag tror aldrig att jag kommer att fira en svartvit modern jul.

Vad gillar du i julpyntsväg?
Julgran, julstjärnor, adventsljusstakar, tomtar, hyacinter, ljusslingor, ljuslyktor.

Dekorerar du hela huset/hemmet eller bara enstaka rum?
Jag vill ha mycket jul ÖVERALLT, inklusive toaletter, dörrar, fönster och köksskåp!

Nämn dina favorit-juldekorationer.
Jag har en röd adventsljusstake som min pappa har gjort som alltid ska fram, och en julgodisskål i trä som vi använde när jag växte upp. Men min finaste favorit-juldekoration är en broderad julvepa som min mamma ha gjort! Den är så otroligt mysig och kommer definitivt att dyka upp på bild här i bloggen närmare jul:D

Tycker du om tomtar? Dekorerar du med tomtar?
Jag ÄLSKAR tomtar; de är nog lika viktiga för mig som julgranen så vid jul har jag en hel del olika tomtar framme, även om det nog har blivit lite mindre på senare år (det tar en sådan tid att plocka undan alla tomtar...)

Hårda eller mjuka paket?
Jag föredrar nog mjuka paket tror jag, men jag älskar alla typ av julklappar:)

Nämn något du inte kan vara utan på julen.
Min familj och mina hundar, Kalle Anka, Julgranen och Knäck!

Happy Holidays,

Annie

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du också besvarade listan :)

    SvaraRadera
  2. Den var riktigt rolig att svara på - juliga och bra frågor:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!