torsdag 20 november 2014

Julbonad från barndomen!

 

Jag älskar den här julbonaden som min mamma har broderat! Varje år till julen när jag var liten satte hon upp den här bonaden, och varje år så beundrade jag den och tyckte den var sååå fin. När jag kom upp i tonåren så började jag inse att jag skulle ju flytta hemifrån och då ville jag ha en likadan julbonad själv. Då lånade mamma ut mönstret till mig och jag började brodera på en egen kyrka. Men tyvärr tappade jag bort broderiet och mönstret och det blev aldrig någon egen julbonad...

När jag sedan flyttade hem från England för tio år sedan så återsåg jag bonaden hemma hos mamma och blev återigen påmind om hur mycket jag älskar det här julmotivet. Då broderade mamma en likadan tavla  genom att använda den gamla tavlan som mönster, och så gav hon mig orginalet :D
Så nu är det jag som med andakt hänger upp den här gamla julbonaden varje jul. Och jag är så tacksam att mamma tog sig tid att brodera ytterligare en likadan julbonad så att jag varje jul också kunde få njuta av denna vackra julbonad som betyder så mycket för mig.

Happy Holidays,

Annie

3 kommentarer:

  1. Jag känner igen känslan, kolla här: http://johannasjulblogg.blogspot.se/2013/10/var-halsad-skona-morgonstund.html

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart att ha de där älskade familjeklenoderna som ger julen ännu mer mening!

    SvaraRadera
  3. Men, vad lika tavlorna är! Det är verkligen en gammaldags julkänsla över de här julmotiven!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!