söndag 11 januari 2015

Vinterlek i snön!

Hej igen!
Nu verkar vintern ha kommit på riktigt - hoppas jag! Äntligen! Igår och i förmiddags har det snöat mycket, så nu är det mycket snö...


...på balkongen, och man ser knappt ljusslingan:) Hundarna älskar snön och kör ner huvudena i den vita bomullen...

 
 ...och rullar sig i snödrivorna. Min minsta hund får dock jobba ordenligt i snön eftersom han har så korta ben - tänk taxben - och han får hoppa fram som en kanin i den djupa snön vilket är en väldigt rolig syn:)


Annars har det varit väldigt tungt - som det alltid är för mig - så här i början på ett nytt år. Jag nästan skäms att berätta att jag inte har tagit undan en enda juldekoration än - de flesta verkar ha så bråttom att hiva ut julen - men själv får jag nästan ångest när jag tänker på det... Det brukar vara så att någon gång i januari så tröttnar jag helt plötsligt och då ryker allt, så jag väntar på att den dagen ska komma. Då kommer jag inte att må så dåligt över att ta bort julen - hoppas jag.

Jag har bakat flera satser av lussebullar också efter jul. Jag har fortfarande sug på mina goda lussebullar så vi får väl se när jag bakar den sista satsen... Det brukar vara likadant där - helt plötsligt tappar jag sugen på saffran så jag väntar tålmodigt in den dagen. Däremot är julgodiset slut och jag har INTE varit sugen på mera heller så det har jag i alla fall klarat av att lämna bakom mig...haha!

Hoppas allt är bra med er, alla julvänner, och ni ska veta att jag saknar er och era härliga bloggar! Jag längtar redan som en galning till att nästa julbloggssäsong ska köra igång:)

Vita vinterhälsningar från oss!

Annie + hundar

4 kommentarer:

  1. Ja det är underbart med all härlig snö. Vi har riktigt kallt igen... över -20 grader. Men mot helgen skulle temperaturen stiga igen. Och då blir det skidåkning och skoterturer.

    SvaraRadera
  2. Tack och lov håller sig temperaturen runt -5 till -10 här så det är perfekt uteväder:) Hoppas hoppas bara att snön blir kvar några månader nu!

    SvaraRadera
  3. Har inte heller plockat undan julen, brukar bli som du att en dag vaknar man och tänker nu ska julen ut.
    Just nu sörjer jag must och vörtbröd, får trösta mig med att musten kommer tillbaka till påsken =D

    SvaraRadera
  4. Jag saknar också vörtbröd - insåg för sent att jag skulle ha köpt någon vörtlimpa och stoppat i frysen...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!