tisdag 14 juli 2015

En julälva!

Just nu håller jag som bäst på att planera vad jag ska göra för julklappar till familj och vänner, och mycket av de handgjorda julklapparna blir nog broderade saker eftersom det är det som jag är sugen på att pyssla med just nu.

Detta innebär att jag måste bläddra igenom alla mönster jag har liggande, och under en av dessa planeringsstunder råkade jag på ett korsstygnsprojekt som jag helt plöstligt kände att DEN-HÄR-VILL-JAG-BRODERA-NU-PÅ-EN-GÅNG!!! Eftersom jag har funderat mycket på julen och julklappar så var det väl inte så konstigt att projektet jag blev kär i hade ett jultema.
Så här ser det ut...!


Är inte denna julälva helt underbart juligt ljuvlig...!!!

Jag har ingen aning om jag kommer att göra klart den i år eller om det kommer att bli ett långtidsprojekt, men just nu är det i alla fall väldigt roligt att brodera på det här projektet:)


Men nog skulle det vara trevligt om älvan kunde bli klar i höst så att jag kan sätta upp henne på väggen i lagom tid till julen!!!

Hälsningar,

Annie

4 kommentarer:

  1. Ja den var vacker hoppas DU får till detta med att kunna sätta upp den till ADVENT. Du är på god väg ser jag så TROR på dig. Verkligen VACKER

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag ska göra mitt bästa:)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fin!! Du blir säkert köar när du har målet i sikte :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!