tisdag 21 juli 2015

Juliga dofter i juli!

Just nu har jag en riktigt stressig vecka - är hund- och akvariefiskvakt åt syrrans familj (se http://varanlillavra.blogspot.se/) och jag har precis kommit in efter en mycket blöt och regnig cykeltur till deras hus. Det känns som höst ute och är mörkt inomhus, och mitt humör och min ork är inte som bäst just nu.

Därför var det kanske inte så konstigt att jag fick en sådan stark längtan efter att tända juldoftande ljus för att få lite lugn och ro i själen. Jag letade fram några julkryddigt doftande doftljus från Yankee Candle - Christmas Bayberry - och tände dem och det doftar såå gott...! Jag var nästan på väg att sätta på filmmusiken till Love Actually också men jag lyckades precis stoppa mig själv; det fick bli klassiska hits från Dolly Parton och ett inlägg här på julbloggen istället...

Jag har inte haft tid eller ork att brodera så mycket, men jag har fått lite mer sytt på julälvan...

 
...och jag har i alla fall börjat brodera på några julklappar. Jag hoppas, hoppas att jag kan få mycket mer gjort när allt har lugnat ner sig nästa vecka:)

Kram!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!