tisdag 11 augusti 2015

Julista från Johannas Jul!

Vad härligt med alla jullistor som börjar dyka upp nu:)
Jag måste ju självklart svara på dem så jag börjar med listan från  julbloggen Johannas Jul !

Vad är det bästa med julen?Det är ju omöjligt att svara på; allt med julen är underbart! Men sammanfattningsvis så är det väl stämningen och alla juliga familjetraditioner:)

Vilken jul föredrar du? Den röda traditionella? Den svartvita moderna? Eller romantiskt vitt & silver? Eller något helt annat?
Jag är ganska traditionell när det kommer till julen så det blir alltid mycket rött, grönt och vitt:) Men ibland kan jag blanda in med lite mer vitt eller lite mer metallfärger:)

När börjar du julpynta samt klä granen?
Julpynta börjar jag med i november eftersom jag har ett glöggparty första advent och då vill jag att det ska vara julstämning hemma i alla rum:) Granen brukar jag klä runt Nobel/Lucia så att jag hinner njuta av den.

Dekorerar du hela hemmet eller bara enstaka rum?
Jag dekorerar överallt!

När vill du att första snön ska falla?
Så tidigt som möjligt så jag har inget problem med snö i oktober:)

Vet du vad du önskar dig i julklapp i år?
Jag funderar aldrig riktigt på vad jag önskar mig - jag fokuserar mer på vad mina julklappar till andra:) Men pengar är aldrig fel:)

Hårda eller mjuka paket?
Jag älskar båda! Men jag ger mest bort mjuka paket!

Nämn dina favoriter:

fem julkalendrar från SVT: Sunes Jul, Hedenhös uppfinner julen, Trolltider, Teskedsgumman
fem julfilmer: Love Actually, Holiday Inn, Ett päron till farsa firar jul, White Christmas, Polarexpresen, The Holiday.
fem julsånger: Det är helt omöjligt att välja bara fem, men White Christmas är nog min favoritsång:)

Vem skulle du vilja se som julvärd i år?
Jag älskade Andre Pops som julvärd så jag skulle gärna ha honom igen, eller Måns Zelmerlöv.

Vilken scen är bäst ur Kalle Anka klockan tre på julafton?
Tomtens verkstad, eller Ferdinand, eller Robin Hood, eller Askungen...det går ju inte att välja!

Nämn något du inte kan vara utan på julen:
Kalle Ankas Jul och min familj, både tvåbenta och fyrbenta:)

Annie

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa... glöggparty lät inte alls dumt! Kanske jag också borde införa! :) Jag kan aldrig välja en favoritscene under Kalle Anka heller.. allt är ju så bra! :D

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen en trevlig tradition som alla verkar gilla. Fast jag vet egentligen aldrig riktigt vad jag ska kalla det; det är nog mer ett lugnare adventsfika än ett vilt glöggpartajande...:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!