tisdag 8 september 2015

Ja, det var ju ganska roligt...

...att pärla!

Jag har varit lite sugen på att testa igen (det var nog c:a 35 år sen den senaste gången, haha) efter att jag sett en del fina snöflingemönster på Pinterest. Jag hade en låda med rörpärlor och några pärlplattor stående hemma efter att syskonbarnen har pärlat vid tidigare års julpyssel.

Det stora problemet jag hade idag var att nästan alla pärlor i lådan var i sommarfärger och jag är just nu lite mer intresserad av vintriga/juliga motiv/färger som ni kanske förstår:) Den enda juliga färgen som det fanns mycket av var en pärlemor-vit, så det var bara att testa sig fram med lite juliga motiv i sommarfärger...hm...

Här är några av mina skapelser...


...av varierande resultat:) Som ni ser så lyckades jag hitta några helvita och röda pärlor så det blev ett par traditionella figurer också tack och lov. De som jag blev mest nöjd med är...


...dessa två!
Snöflingan är jättefin i pärlemorfärg och det lilla hjärtanet är supergullig och jag har satt på det som ett smycke på min väska med en nyckelring:)
Tänk er ett paket i naturfärgat papper med ett rött eller vitt band och några av de här små hjärtanen som extra dekoration...! Det skulle nog bli väldigt snyggt!
Dessutom kan man ju alltid fästa pärlfigurerna med häftkuddar på ett inslaget paket:)

Timmarna jag satt och pärlade gav mersmak och ledde till en liten snabbtur till Panduro och inskaffande av röda, vita, gröna och guldfärgade pärlor, så nu kan jag även göra mina julfigurer i julfärger!!! Det blir nog ett gäng med små minihjärtan till framtida paket och kanske några snöflingor i guld att hänga i julgranen...:)

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!