torsdag 10 september 2015

Underbara vinterdekorationer!

Hej mina julvänner!

Idag var syrran och jag förbi en av våra favoritaffärer, Owes, som ligger mellan Gävle och Sandviken. Har du följt min blogg ett tag så vet du kanske att de har otroligt fina höst-, vinter- och julsortiment av olika inredningsföremål, och deras butiksdisplay är helt ljuvliga!!

Förra gången jag var där (se HÄR) så hade de börjat med höstdekorationerna, och idag hade de börjat få in lite vinterdekorationer!!! Åh, så underbart! Och när syrran frågade i kassan när de tänker börja dekorera inför julen så sade kassörskan att det kommer nog från och med nästa vecka!!! Vi blev alldeles till oss både syrran och jag, eftersom vi ÄLSKAR att gå runt där och insupa den otroligt vackra och stämningsfulla miljö de skapar! Det känns inte ens som om man går runt i en affär eftersom allt är såå vackert och mysigt!

Självklart tog jag lite kort idag för att kunna visa er alla:)

Alltså, de här ljuslyktorna är såå fina! De senaste jularna har jag blivit mer
och mer förtjust i att juldekorera med renar och rådjur...

...så de här lyktorna blev jag kär i direkt! Och de kostade bara 29 kr, så det finns
definitivt en möjlighet att en sådan här kan flytta hem till mig i höst:)

Frostnupna vita rosor - såå vackert och vinterljuvligt!

Någon som gillar bronsfärgade små tomtar?

Eller kanske dessa bronsfärgade ljuskoppar, eller en vit, fluffig uggla...?

Ugglorna är såå söta:)

Tänk er de här frostnupna äpplena på en fin bricka med några tända ljus...!

De här 'istapparna' såg jag förra året också och de är såå vackra!
Faktum var att de inte alls var dyra (de små för 10 kr), så jag
kan kanske hänga upp några i min egen ljuskrona i år...

Den här skylten är ju såå perfekt för mig, och syrran sade att jag INTE behöver köpa
den...kanske en hint om vad tomten kan komma med i år...? Och förresten, visst
ser hyacinterna äkta ut?!

Om du gillar kombinationen uggla/tomte så kanske den här
figuren är något för dig??

Så mycket underbart på en och samma butikshylla...!
Åh, vad spännande det ska bli att se vad mera underbara vinter/julsaker som dyker upp i den här affären inom kort!

Annie

10 kommentarer:

  1. Vilka härliga saker, jag förstår att ni älskar den butiken. Ser fram emot att det ska börja komma fram lite jul i butikerna men tyvärr dröjer det nog ett tag hos de allra flesta.
    Ha en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blev faktiskt lite förvånad när hon sade att det skulle komma så fort, men de lägger så mycket arbete på att skapa miljöerna att det tar säkert över en månad innan allt är på plats...:) Vilket är jättemysigt för då finns det alltid något nytt att titta på när man kommer dit:))

      Radera
  2. Svar
    1. Ja, runt juletid de senaste åren så har de haft en alldeles underbar atmosfär!

      Radera
  3. De øverste lyktene der var nydelige! ♥

    SvaraRadera
  4. åh så fin ljuslykta nr 2 var med hjorten! Kul att se annat pynt än det vanliga från tex Rusta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var de fina de där ljuslyktorna - jag måste verkligen försöka få hem en!!! Den här affären har mera vintage/shabby chic/vintervit stil vilket är väldigt fint!!! Definitivt inte Rusta!

      Radera
  5. Så mycket fint!

    svar: Ja, lite tid har du på dig att tänka. Smart att kanske spraymåla sina gamla julgranskulor? Då kan du lägga pengar på annat julkul istället. Blir nog bra hur du än gör! :)

    SvaraRadera
  6. Vad vackra lyktorna är och de vita ugglorna är ju bara så söta. Den butiken får gärna flytta lite närmare mig ;)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!