söndag 8 november 2015

Hyacinter!

Hej mina julvänner!

Årets första hyacinter blommar just nu hemma hos mig:)


De är såå fina och luktar ljuvligt - även om de vita inte har så stark doft... Jag ÄLSKAR hyacinter och mina favoriter är de blå (för deras doft) och de vita:) Jag har en kruka med blå hyacinter också och jag längtar tills de börjar blomma...då behöver jag inga doftljus!

Idag var syrran hemma hos mig ett tag och vi passade på att titta på den gamla julfilmen Holiday Inn med Bing Crosby och Fred Astaire. Om du gillar gamla amerikanska filmer och Bing Crosby så kan jag varmt rekommendera den filmen! Kombinationen Jul och Bing Crosby blir liksom aldrig fel:)

Annie

9 kommentarer:

  1. Vad mysigt med hyacinter, doften är ju helt fantastisk, verkligen en doft av jul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?! De kan nästan mäta sig med doften av färsk gran:))

      Radera
  2. Så underbart med hyacinter! Längtar tills det kommer in i affärerna där jag bor =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar köpa mina på IKEA - det är de billigaste hyacinterna jag har hittat!

      Radera
    2. Ja, där är de väldigt bra priser på dom :)

      Radera
  3. Åh jag längtar efter hyacinter, brukar köpa på Ikea när vi äter julbord för där har de så bra pris. Har inte sett några på maxi ännu.
    Sv. nej vad typiskt att du inte kan på advent, valde faktiskt mellan advent och lucia. Jag får kanske göra två gånger i år��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut du ska göra - skulle gärna göra det vilken annan dag som helst förutom 1:a advent...!

      Radera
  4. Åh, jag har inte sett några hyacinter här än i någon butik! :( Min mamma hade köpt amaryllis oxå härom dagen, finns inte heller här än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt! Jag måste nog tillbaka till IKEA snart för att köpa mera hyacinter - mina har ju snart blommat över...:(

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!