onsdag 18 november 2015

Julklapp till mig själv:))

Hej mina julvänner!
 
Idag har jag hämtat årets julklapp till mig själv; boken Hannus Magiska Jul av Hannu Sarenström!
 

Jag har inte köpt några andra julböcker i år, men när jag såg att Hannu Sarenström skulle ge ut en bok om julen var jag bara tvungen att köpa den. Jag älskar hans tidigare bok Vinterkalas som är full av underbara berättelser, vackra bilder och bra recept! Det är en sådan där bok som man kan ligga i sängen och läsa och bara njuta av:)

Jag har ännu inte haft tid att läsa något i min nya bok - har haft fullt upp hemma - men det här är Hannus första text i Hannus Magiska Jul....


...och här är den första stora mysiga julbilden...:)


Det lovar verkligen gott!!! Det blir en högtidsstund att läsa den här:))

Annars har jag fortsatt att julstäda hemma och juldekorera. Idag var det bland annat köket som fick lite mer uppmärksamhet. Förra året satte jag upp lite julbilder på mina trista grådaskiga köksluckor för att ha något fint att titta på när jag stod vid diskbänken och jag var riktigt nöjd med det. Därför har jag gjort likadant i år, och satt upp lite fina julkort.

 
 Det är ju så enkelt att sätta upp saker på väggar, luckor och dörrar mm nu för tiden när det finns papperstejp som inte lämnar några märken och går att ta bort lätt:)

Och mina fina julkaktusar har börjat blomma!

 
Älskar julkaktusar nästan lika mycket som hyacinter, och tack och lov så trivs de hemma hos mig:) Det innebär att de blommar vackert varje år vid den här tiden:) Synd bara att de inte doftar gott som hyacinter...:))

Julkram!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!