fredag 18 december 2015

Tidigt jul(bords)klapp!


Idag fick jag en tidig julklapp av en väldigt god vän. Hon bjöd nämligen med mig på
ettjättetrevligt lunch-julbord som serverades på en herrgård...
 
...vid havet. Idag var det väldigt ruggigt och kallt men på sommaren är det väldigt
vackert läge.


Entrén var jättefint dekorerad...

...med ett mysigt julstilleben,...

...granris och tomte à la Ernst:)

Inomhus var det ännu mera mysig julstämning, juldekorationer,
och tända stearinljus och julmusik spelades i högtalare:)

Jättefin gran hade de i hallen också:)

När jag väl kom ihåg att ta lite kort av själva julborden så hade vi suttit
och pratat och haft det trevligt i ett par timmar så vi var nästan ensamma kvar
i matsalen som ni kan se:) Men det här är i alla fall fiskdelen...

...och här är köttsidan:)

De hade ett jättefint gammaldags vitt 'godisskåp' vid desserterna -
så mysigt! Tänk om jag kunde använda farmors gamla vitrinskåp på det sättet...
men det skåpet är välfyllt med annat tyvärr. Väldigt mysig idé dock:)

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!