söndag 23 oktober 2016

Helgens juliga!

Hej mina julvänner!

Jag hade hoppats att helgens juliga hade innehållit bilder på lite snö eftersom det var tal om blötsnö...men tyvärr har det bara blivit en massa regn. Dock har jag bett min syster (som är morgonpigg och går upp mycket tidigare på dagarna än vad jag gör) att ringa mig om hon vaknar någon morgon och det är vitt ute. Då kastar jag mig ur sängen och drar med mig hundarna ut för att njuta av det vita:) Hoppas jag inte behöver vänta länge på den dagen!

Med tanke på ämnet SNÖ så är jag jätteglad att officiella skidsportssäsongen har smygstartat den här helgen med den alpina världscup-premiären i Österrike! Det är verkligen ett tecken på att vintern är på gång, och att resten av alla de andra skidsporterna också snart drar igång!

Den här helgen gjorde jag ett julpyssel som jag har varit sugen på att göra i flera år, nämligen julstrutar! Jag blev verkligen supernöjda med dem...




...och nu längtar jag efter att hänga upp dem någonstans hemma. Men det väntar jag med i några veckor..:)

Både igår och idag har jag besökt lite affärer som Jula, ÖB och Rusta och jag har haft chans att spana lite på julsaker.

Bild från Jula!

Bild från Owes
Det är så härligt att det börjar finnas julsaker i så många affärer! Jag passade på att köpa några små mini-ljusslingor och lite extra fint julpapper. Egentligen har jag definitivt nog med julpapper, men det är ju så roligt att ha lite nytt fint julpapper när man slår in årets julklappar, eller hur?!
Nu längtar jag efter att mataffärerna också ska börja få in lite ätliga julprodukter:)

I veckan som kommer drar mina julförberedelser igång på riktigt, men det återkommer jag med i ett senare inlägg:)

Julkram!

Annie

3 kommentarer:

  1. Men så fina julpyssel du gör! :) Och jula ska jag besöka så fort jag bara kan, det är en liten doldis i julsammanhang.. brukar inte vara in där alls, men förra julen blev jag ganska impad.

    SvaraRadera
  2. Var har du köpt pappret till dina strutar? :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!