måndag 3 oktober 2016

Kyla och juldekorationer

Hej mina julvänner!

Åh, jag är så glad! Termometern visar på nästan nollgradigt utomhus nu på kvällen och jag är så nöjd med att ta på mig täckjackan och mössa när jag går ut med hundarna. Fortsätter det så här så dröjer det inte länge tills första frosten:))) Och sedan kan de första snöflingorna dyka upp!!! Längtar!

Idag var jag och syrran återigen till våran kära favoritaffär, OWES , och nu hade de fått in mycket fina julgrejor! Som vanligt tog jag lite kort för att ni också skulle få njuta av de fina julsakerna:

De hade en hel del tomtar som var naturfärgade och som
man skulle kunna ha framme nu.
Man kanske skulle ta och virka sig en tomte i höstfärger...???

Syrran blev kär i de här söta små rådjuren:)

Själv blev jag förtjust i de här stiliga silverhjortarna:)

Kul idé för en vintrig sänggavel!

De senaste åren har jag verkligen blivit förtjust i att dekorera med
renar och hjortar.

Lite tomtar:)
 
På Owes kan man verkligen hitta alla möjliga typer av dekorationer:)
Traditionella och icke-traditionella.

Älskar konstgjorda frostiga träd:))

Stora träkyrkor

Fina glittrande lyktor.
 
På hyllan ovanför djuren så står det en vit frostad lykta lite till höger...
Jag (och syrran) blev riktigt förtjust i den; älskar allt som är frostigt!
Den kostade faktiskt bara 79 kr så jag var tvungen att slå till!
Man vet aldrig om saker finns kvar nästa gång man kommer till den
här affären, så blir man kär bör man handla på en gång:)

Så här fin blev den när jag satte fram den hemma!
Det ser verkligen ut som snö och rimfrost:)

Ännu en bild på min fina lykta. Den lyser så otroligt vackert
i mörkret:)
 
Jag börjar faktiskt bli sugen på att börja ta fram lite vintertextilier här hemma och introducera lite mer julrött i inredningen. Nu börjar det dessutom bli mörkt efter kl.18 så jag är även sugen på att försöka hitta mina ljusslingor och sätta upp en del av dem här hemma. Och eftersom jag inte ska stressa i år - dömt att misslyckas, haha! - så gör jag helt rätt i att börja i så god tid, eller hur?!

Börjar ni också bli sugna på att juldekorera?

Julkram,

Annie

5 kommentarer:

  1. Jag beställde hem nya julgardiner från Jotex och när de kommer den här veckan eller nästa så kommer jag nog att ha väldigt svårt att låta bli att sätta upp dem :D Såg flera hus med julbelysning i helgen så visst finns det de som redan börjat.

    SvaraRadera
  2. Åh va fina renar, hjortar och råddjur. Varför finns inte den affären här!

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint det finns i din favoritaffär, lyktan var verkligen jättefin. Det är så kul att det börjar bli lite jul i butikerna. Själv nöjer jag mig med en massa levande ljus ännu så länge, väntar lite med annat pynt:)

    SvaraRadera
  4. Men ååå, vill ha ALLT! Helt underbart fin stil och vilka supersöta kyrkor..

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!