måndag 2 oktober 2017

Julnerven börjar vakna till liv!

Hej mina julvänner!

Så fort som det stod OKTOBER i kalendern så blev jag sugen på att titta på julfilm, vilket innebar att jag igår satte mig och tittade på den underbara filmen Meet Me in St. Louis med Judy Garland.


Det är egentligen inte en julfilm, men den har några underbara julscener som när Judy Garland sjunger Have yourself a merry little Christmas. Jag älskar ju de gamla klassiska amerikanska julfilmerna; det är något särskilt med den gammaldags amerikanska julen som tilltalar mig och jag får sådan julstämning från dem. Jag har flera favoriter som jag tittar på ett antal gånger varje höst/jul och det är verkligen högtidsstunder och julnjutning för mig.

Idag har jag hållit på och pysslat med julklappar hela eftermiddagen och lyssnat på julmusik med Elvis Presley och Harry Connick Jr, och det har verkligen gjort mig sugen på ännu en julfilm ikväll. Nu blir det dock en modernare film; Ett päron till farsa firar jul!


Den är ju bara så bra och har allt, inklusive humor och julstämning! Den tittar jag också på flera gånger varje höst; så mysig.

Jag har varit sugen på att baka en saffrans- och apelsinsockerkaka, men det får nog vänta några dagar. Kanske blir det en bakad till helgen...:) Jag var i alla fall till affären och köpte en påse superfina satsumas och jag tittade dessutom om de hade fått in Pågens saffransgifflar men inte än tyvärr. Så fort jag ser en sådan påse får den följa med mig hem; längtar!

Nu ska jag sätta på filmen, julmysa och virka på min julfilt...jag har fortfarande hopp om att jag kommer att kunna lägga den på sängen lagom till Adventsfikat!

Julhälsningar,

Annie


4 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med julfilmer, sådan mysig stämning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med! Och ju äldre jag blir, desto viktigare blir de. Det är ett sätt att koppla av lite stunder under en period på året som kan vara lite stressig...:)

      Radera
  2. Härligt med julfilm! Jag måste verkligen börja se på mer julFILMER! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skulle verkligen sakna det om jag inte kunde titta på mina favoritjulfilmer under hösten...

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!