måndag 11 december 2017

Julmys hos mamma🎅🎅🎅

Hej mina Julvänner!

I lördags var det dags för årets julklappsspel hos mamma😊. 
Det är en jultradition vi började med för ett antal år sedan för att göra något julmysigt hemma hos mamma under december månad. Annars är vi ju hos mig eller hos syrran varje gång vi ses under julperioden.
Jag tycker det är så mysigt hemma hos mamma när hon har julpyntat. Hon säger varje år att hon inte har orkat göra så mycket men enligt mig är det jättefint. Jag har tidigare skrivit om hur mamma (och pappa) gav mig och syrran många fina jultraditioner när vi var små och hur fint mamma julpyntade hemmet varje jul med pappersbonader och paketkalendrar mm. Det är nog anledningen till att jag fortfarande tycker det är så mysigt att komma hem till mamma i juletid; även om hon kanske inte pyntar på exakt samma sätt som när jag och syrran var små, så är det ju ändå liknande stil på julpyntet som när vi var barn. Och det är ju dessutom den typ av julstil som jag också älskar med mycket julrött och mycket gammaldags tomtar, så det är ju inte konstigt att jag känner mig hemma hos mamma bland mammas julsaker😊🎅🎄. 
Medan mamma fixade i ordning det moderna svenska julbordet - i.e. Tacos - så gick jag runt med mobilen och förevigade mammas jul...

Mammas tomtelandskap😍...vilket jag numera har kopierat här hemma med mitt eget 
julpynt. 

Adventsljuset hon fick av mig i paketkalendern.

Julbroderier, varav kyrkan är en kopia som hon sydde efter den älskade
julbonaden som jag har fått.

Flera fina julbroderier.

Flera tomtar🎅🎅🎅

Mamma har en minijulgran på ett skåp i hallen. Under granen
ligger paketen från paketkalendern hon har fått utav mig.

Jag hade med mig alla mina hundar och svågern var snäll nog
att lyfta upp min äldsta pälskling som numera har problem
med trappor...och mamma bor på 4:e våningen...!
Jag hade också med mig paket till hundarna för att de inte
skulle känna sig exkluderade när vi körde igång med 
vårat julklappsspel😉!

Julklapparna vi slogs om💪💪💪!

Nybliven 20-åring systerson, svågern och Simon, min andra systerson.

Simon och mamma.

Vi brukar hålla på ett tag eftersom vi kör tre omgångar. I
början var det lite trögt för mig men i den tredje rundan - 
den viktigaste eftersom man kan se vad alla har - lyckades
jag sno åt mig en hel del bra saker så jag var nöjd😊😎.

Runt 22-tiden åkte vi hemåt och då passade vi på att åka förbi traktens stora julkändis, 
JULBOCKEN. I år verkar de ha vakter dygnet runt vid bocken så förhoppningsvis kan den
få stå kvar orörd ända tills jul.

Julhälsningar,

Annie
🎅🎅🎅

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det ser ut, vi kör också julklappsspel hemma hos mina svärföräldrar på julafton :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar:)
Julkram!